Tvål eller milk som rengöring??

2012-03-05 - 22:36:33

Hallå tjejer, idag tänkte jag gå igenom lite ansiktstvätt med er.
Som ni vet är rengörings världen, en djungel. Först och främst, för vilken hudtyp ska man välja.
Och vilken sorts av rengöring ska man satsa på. Det finns ju ett flertal där med, att välja emellan.
Men dom två vanligaste är: tvålen som löddrar och milken som man sedan torkar bort med pads.
Jag väljer att använda båda två. Och självklart dom som passar en normal/kombinerad -hud.
Men varför väljer jag detta..?
Joo, ni förstår att jag har en fet hud och blir lätt glansig. Men det betyder absolut inte att jag INTE kan bli torr.
För att om jag inte vårdar min hud ordentligt, blir jag torr på ytan. Och detta mina vänner är en sjukt jobbig grej. Denna vinter har jag upplevt att min hud blivit lite torr på ytan. Så jag har bestämt mig för att köra tvålen på kvällen innan jag går till sängs. Och jag vill påpeka att du använder detta i kombination med vatten.
Och tänk dig att du ska tvätta ansiktet två gånger per dag, det är 730gånger på ett år. För mycket vatten för huden, om ni frågar mig. Därför väljer jag att OXO använda milken. Och den använder jag på morgonen, då huden inte bär några makeup produkter alls.
Tycker verkligen att ni ska tänka på hur och med vad, ni rengör huden. Och välj rätt för din hud!
Just nu använder jag både tvålen och milken från Dior (normal/kombinerad). Och jag är super nöjd med båda. Men jag ger tvålen 10/10 poäng, absolut en favorit.
Och milken ger jag 8/10poäng, jag har haft bättre. Men definitivt prisvärd!
PRIS: 315kr /st. (och glöm inte ansiktsvatten)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


 Namn: Itxis Nataly Lopez
 Födelsedag: 18 januari
 Bor: Stockholm (Vårberg)
 Civilstatus: I ett förhållande
 Jobb : Kicks, frilansare
 Utbildad : Makeup artist

Intressen: skönhet,djur och natur. Har ett speciellt öga för hundar.

Min blogg inriktar sig mest inom skönhet (make up & hår). Men hela mitt liv handlar inte enbart om makeup, så ni kommer även att kunna läsa annat.Mina tankar i koder kommer alltid att hamna i bloggen och ni är välkomna att följa med som gäster i min vardag.

Kontakt:
[email protected]