TUTORIAL - Welcome back, SPRING

2012-02-10 - 00:45:45

Hallå vänner, sorry att detta inlägg vart av så sent. Men jag kom hem, för inte så länge sen. T-banan krånglade. Men hur som helst, här kommer Tutorial på dagens makeup. Och denna makeup är väldigt enkel att lära sig. Och samtidigt väldigt användbar!
Jag har jobbat med en gul färg i fokus, sen kan du välja färger precis hur som helst. Men du gör rätt i att välja en ”ljus” färg, som ”fokus färg”. Så har du bruna ögon, kan du välja en ljus blå eller turkos. Och har du blå ögon kan det bli riktigt läckert med en orange färg. Men även en gul färg kan bli riktigt snyggt i kombination med blå ögon. Ajaaa, ni får testa er fram! Men nu KÖR VI!!!



1. Det första du gör är att grunda ögonlocket, med en primer. Och detta gör du bäst med en syntetpensel. Något att tänka på när du jobbar med en primer, är att inte ta för mycket. För du ska kunna mätta den med skuggan som kommer där efter. Ta lagom mycket på locket, och sedan tona upp mot brynet.

Produkter jag använt:
Primer från Mary Kay (vattenfast)
Concealer pensel från bare minerals (syntet pensel och heter max coverage concealer





2. Här next, tar du din ”fokus” skugga och applicerar den enbart på ögonlocket. Och detta gör du bäst med en tät/ kompakt pensel. Tryck på skuggan ordentligt, så att ögonlocket blir helt torr och matt. Och som ni ser har jag lämnat en liten tom yta längst in. Och det gör jag enbart för att kunna komma in med en ljusare skugga sen. Den ljusa skuggan kommer att öppna upp ögat.

Produkter jag använt:
Ögonskugga från makeup store (cybershadow och heter "ra")
Pensel från MAC (eye shading brush nr.239)





3. Här next, tar du din ”fokus” skugga och applicerar den enbart på ögonlocket. Och detta gör du bäst med en tät/ kompakt pensel. Tryck på skuggan ordentligt, så att ögonlocket blir helt torr och matt. Och som ni ser har jag lämnat en liten tom yta längst in. Och det gör jag enbart för att kunna komma in med en ljusare skugga sen. Den ljusa skuggan kommer att öppna upp ögat. (ni får se längre ner.)

Produkter jag använt:
Ögonskugga från makeup store (microshadow och heter diva)
Pensel från Kicks (heter 103)





 

4. Nu behöver du en mjuk pensel, för att sota. Va noga med att inte dra ut skuggan för högt, eller för långt ut.

Produkter jag använt:
Pensel från Mary kay (eye definer-definition)





5. Steg fem, är att måla på med en kajalpenna under ögat. Detta behöver inte bli perfekt. För du ska ändå lägga skuggan som du har i globlinjen, på kajalen.
Kajalpennan funkar som en primer. Och ger samtidigt en väldigt intensivvitet.


Produkter jag använt:
Kajalpenna från Loreal (eye designer nr.413)
Och skuggan är den samma som vi har från steg 3.




6. Nu när kajalen och skuggan sitter under ögat, behöver du ett redskap för att sudda/sota. Och denna sudd udd funkar alldeles utmärkt. Se till att möta skuggan som ni har vid globlinjen, med den som är under.


7. Nu närmar vi oss slutet, och jag vill gärna öppna upp ögat med en ljus skugga på insidan. Och där kan ni välja allt från vitt till guld tonat. Och ingen skuggning blir lika snygg som den med eyeliner!

Produkter jag använt:
Den ljusa skuggan är från dior (5 couleurs designer och heter green design nr408)
eyeliner frän makeup store (cake eyeliner)

Sist men inte minst, MASKARAN! Jag har valt min favorit, shocking by YSL. Såå mina vänner, då var vi klara för denna gång. Jag hoppas att ni fått lite nya idéer, och att jag lyckats inspirera er inför en härlig helg! Jag är tillbax imorgon, love yaa!!


På läpparna: Bare från make up store
Blush: Chic från make up store
Highlighter skugga (under brynet): Muffin från make up store
Solpuder: 04 sunswept från Clinique



Kommentarer
Postat av: Anastasia Beckman

Sjukt snyggt!

2012-02-10 @ 08:29:28
URL: http://anastasiabeckman.devote.se
Postat av: julia ♥

Snyggt!

2012-02-11 @ 10:57:04
URL: http://jhson.devote.se
Postat av: Kuriosakabinett

Jag håller med om att dom kuverten:) Jösses så pigmenterad den gula ögonskuggan från makeup store.

2012-02-12 @ 11:44:03
URL: http://kuriosakabinett.blogg.se/
Postat av: Selma

Jag älskar den här sminkningen! Du är verkligen duktig :)

2012-02-12 @ 16:53:24
URL: http://scwmakeup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


 Namn: Itxis Nataly Lopez
 Födelsedag: 18 januari
 Bor: Stockholm (Vårberg)
 Civilstatus: I ett förhållande
 Jobb : Kicks, frilansare
 Utbildad : Makeup artist

Intressen: skönhet,djur och natur. Har ett speciellt öga för hundar.

Min blogg inriktar sig mest inom skönhet (make up & hår). Men hela mitt liv handlar inte enbart om makeup, så ni kommer även att kunna läsa annat.Mina tankar i koder kommer alltid att hamna i bloggen och ni är välkomna att följa med som gäster i min vardag.

Kontakt:
[email protected]