Jag har något jag vill säga..

2011-10-29 - 20:23:26

Förra helgen när jag öppnade butiken så hade någon klistrat fast en lapp på dörren. Jag öppnade dörren och larmade av. Jag såg bara lappen med hjärtan på. Men jag tog den inte förens efter en stund. Det var en rosa lapp med texten ”spread the love”. Jag har haft den i min plånbok nu sedan den dagen. Den lilla lappen gjorde min dag, och jag förstår orden. Hur ska vi palla leva ett helt liv om vi inte sprider kärleken oss emellan.

Nu har jag något jag vill berätta för er. Idag var jag på Sandy´s, som ligger nere i Sergels torg. Sprang ifrån jobbet för att köpa mig något att äta. Men mackorna tog lite tid, och jag gick fram och tillbax kanske i 5minuter innan jag bestämde mig för att slå mig ner. Men under den här tiden så smög sig en äldre man in. Han satte sig längst bort i cafet. Han var helt osynlig.. tills man hörde en burk öppnas. Då kollade jag, och även en av tjejerna som jobbade där mot honom.
Han kröp med huvudet in i mot kroppen, och jag kunde se i hans ögon att han väntade på att bli utkastad. Han kollade bort varje gång jag titta mot hans håll.
Jag måste säga att detta var en man som kunde varit min far. Det gjorde ont i hjärtat när jag såg tjejen som jobbade där gå till sin kollega. Han gjorde ingen illa. Men han drack ju öl och hade inte köpt något.
Precis innan allt skulle hända, sa jag till tjejen i kassan om dem låter honom sitta kvar ifall jag bjuder honom på en kaffe.
Hon svarar med att,  -han måste betala för kaffet.
Så jag sa det igen, att jag BJUDER honom på kaffet.
-Låter ni honom sitta kvar om han lämnar ifrån sig ölen?
Hon bara tittar på mig i några sekunder innan hon svarar mig med ett " ja".
Jag vet inte vad som hände sen. För jag gick, och bad tjejen ge honom kaffet efter att jag gått.
Jag sa åt henne att säga till honom att dricka kaffet så tidigt på morgonen istället för ölen.
Jag vet att hon gjorde det. Jag bara vet det! Men jag vet inte hur det gick.
Men jag får verkligen ont i hjärtat ibland, och enda sättet att leva med ett hjärta som flera gånger fäller tårar. Är genom att sprida kärleken.. Tveka inte!!




Kommentarer
Postat av: Camilla

Ha en fin lördagskväll!

2011-10-29 @ 22:54:18
URL: http://franberg.blogg.se/
Postat av: Andréa

Vad fint, blev glad när jag läste detta :)

2011-11-03 @ 10:25:24
URL: http://makeupartisten.nu
Postat av: Anna

Fint gjort! Kommer att tänka på detta och bära det med mig =)

2011-11-12 @ 23:02:42
URL: http://saganomlivet.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


 Namn: Itxis Nataly Lopez
 Födelsedag: 18 januari
 Bor: Stockholm (Vårberg)
 Civilstatus: I ett förhållande
 Jobb : Kicks, frilansare
 Utbildad : Makeup artist

Intressen: skönhet,djur och natur. Har ett speciellt öga för hundar.

Min blogg inriktar sig mest inom skönhet (make up & hår). Men hela mitt liv handlar inte enbart om makeup, så ni kommer även att kunna läsa annat.Mina tankar i koder kommer alltid att hamna i bloggen och ni är välkomna att följa med som gäster i min vardag.

Kontakt:
[email protected]