Mina 40-tals lockar

2011-11-06 - 21:32:17

Mina 40-tals lockar, jag älskar dom. Och det gör nog många andra också.
För varje gång jag bär dom får jag någon komplimang.
Dom är också väldigt populära bland kändisar som ex Tyra banks och Christina Aguilera.
 Men jag börjar med att förklara varför bilden är som den är.
Jag var absolut inte hög, saknar bara makeup. Och ciggen va lånad. Då förstår ni va??
Vill ni pröva på lockarna så behöver ni en locktång, detta funkar inte med plattångs lockar.
 Ni behöver en locktång som kanske är 13 mm. Ni rullar håret som vanligt ner ifrån och upp.
Men inte enda upp. Som ni ser lämnar man en bit. När ni släpper med locktången kommer det att bli små fula korkskruns lockar. Håret åker upp en bra bit. Blir det så, är ni på rätt väg.
Och när ni är klara med att locka håret tar ni mjuk spray och sedan en kam.
Kammen ska vara med stora mellanrum. En ”affrokam” går jätte bra.
Vill ni, när ni är klara och inte behöver ändra något mer, går ni in med hård spray och ev glans.

 OBS! Alltid värmeskydd i håret. Det första ni för innan platt- och lock -tång (fön. osv)!!


 


Kommentarer
Postat av: neli

så snyggt!



åh men tack hihi. så himla gullig du är =) jag älskar i alla fall din blogg tjejen so keep up the good work =)

2011-11-06 @ 22:54:22
URL: http://iamsofashion.blogg.se/
Postat av: JaraBalevasi

Du fattar dock inte hur glad jag blev? Otroligt glad, nu får man ännu mer insparation! Hoppas du kommer med lagom höst/ vinter insparation. Jag tror på något stark färg som skrikrosa eller marinblått är något i år ? ;)



Du är grym!

2011-11-07 @ 06:44:47
URL: http://jbonly.blogg.se/
Postat av: jasmin

hej vilken locktång använder du någon du kan rekommendera?

både för 40tals lockar och även för riktiga lockar?lockigt tacksam för super snabbt svar

2011-11-26 @ 22:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


 Namn: Itxis Nataly Lopez
 Födelsedag: 18 januari
 Bor: Stockholm (Vårberg)
 Civilstatus: I ett förhållande
 Jobb : Kicks, frilansare
 Utbildad : Makeup artist

Intressen: skönhet,djur och natur. Har ett speciellt öga för hundar.

Min blogg inriktar sig mest inom skönhet (make up & hår). Men hela mitt liv handlar inte enbart om makeup, så ni kommer även att kunna läsa annat.Mina tankar i koder kommer alltid att hamna i bloggen och ni är välkomna att följa med som gäster i min vardag.

Kontakt:
[email protected]