Facit för denna makeup.

2011-11-30 - 13:13:06
Ögon
Primer:
Mary Kay.
"Grunda på ögonlocket med ett tunt lager"

Eye Shadow: Loreal (color infaillible) Färg: 027 (guld glittrig)
"Denna skugga har väldigt mycket pigment och en krämig konsistens.
Därför behöver du väldigt lite på locket. Jag har lagt den enbart på ögonlocket och inte högre upp."

Eye Shadow: make up store (cybershadow) Färg: crow (mörk grå)
"Detta är oxo en skugga som är väldigt koncentrerad och dryg.
Jag har tagit med en smal pensel, fast bred och följt globlinjen.
Viktigt att tänka på när ni skuggar vid globen är att inte använda båda sidorna utav pensel.
Ta bara skugga på ena sidan, håll koll på vilken sida utav penseln du jobbar med.
Och detta är för att du ska slippa få skugga på ögonlocket, (på den guldiga färgen)"

Eye Shadow: make up store (microshadow) Färg: city jungle (turkos)
"Följ bara där du slutat med den gråa." (GÖR PRECIS SOM DU VILL)

Eye Shadow: make up store (microshadow) Färg: muffin (ljus skimmer)
"glöm inte muffin som highlighter och under brynet."

Glitter Eyeliner /på ögonlocket: Viva la diva Färg: VD15-18blue
Eyeliner/under ögat: make up store (cake eyeliner) Färg: black

 

Kommentarer
Postat av: jasmin

grymt!

vilken locktång använder du?

vilken längd har du på håret på dockan ?

hur tycker du man skall sminka mörkhyade tips?typ africaner somalier även mullatter?

2011-11-30 @ 14:26:55
Postat av: Nataly

Hej Jasmin, jag har en långten som favorit. Den e i märket babyliss easy curl.

Men vad jag har för längd på dockan, har jag ingen aning.

Och när det kommer till hur man sminkar mörka, är det viktigaste att förstå att det funkar i regel precis som när du sminkar en vit. Tänk på basen. Är man mörk från indien tillexempel, så e man röd i sin underton. Medan om man är från Etiopien är man oliv (grön) i under tonen. Så det handlar inte bara om hur mörk man är, utan undertonen är minst lika viktigt. Och om du tycker att basel blir för grå, för det kan d bli om färgen blir fel. Då får du ta en gul matt ögonskugga över ansiktet, det ger ordentligt med lyster.

Men detta kräver ett eget inlägg. finns massor o skriva.

2011-11-30 @ 23:48:27
Postat av: jasmin

okej tusen tack super bra svar!

har du några tips på vilka läpppennor som är fina som du använder?färger o så?

2011-12-01 @ 17:23:06
Postat av: Beautyycookie

gud vad snyggt, undrar vart du köpt den där concealern, lite upp (ifall jag inte missa att du skrev det någon stans, som jag brukar göra), vill också bli makeup artist!

2011-12-07 @ 20:25:20
URL: http://beautyycookie.bloggplatsen.se
Postat av: Caizas

Hej, var köper du dem "pärlorna" till ögonen?

Och samma sak till dina naglar, vart köper du dem "pärlorna" har några med dem håller på att ta slut :)

2012-02-12 @ 14:33:40
URL: http://caizas.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


 Namn: Itxis Nataly Lopez
 Födelsedag: 18 januari
 Bor: Stockholm (Vårberg)
 Civilstatus: I ett förhållande
 Jobb : Kicks, frilansare
 Utbildad : Makeup artist

Intressen: skönhet,djur och natur. Har ett speciellt öga för hundar.

Min blogg inriktar sig mest inom skönhet (make up & hår). Men hela mitt liv handlar inte enbart om makeup, så ni kommer även att kunna läsa annat.Mina tankar i koder kommer alltid att hamna i bloggen och ni är välkomna att följa med som gäster i min vardag.

Kontakt:
[email protected]