Smokey eye effect (Maxfactor)!

2011-01-24 - 03:58:39



 
Jag börjar med att grunda hela ögonlocken upp till brynen med en neutral ögonskugga.
I detta fall har jag grundat med en skugga från Clinique som heter french vanilla
( funkar jätte bra med ett puder). Detta gör jag för att få en torr och jämn yta.


 
Fram med den berömda skuggpennan, jag börjar med den sida som det står nr.1 på.
Jag tar och målar med den överallt förutom just på självaste ögonlocket.
Från globlinjen och upp till brynen.
Varför tar jag inte över hela?
Jo, för att jag vill endast blanda den svarta och den vita vid globlingen där det
ska bli mjukt i sin färg. Bak på ögonlocket vill jag få det så svart som möjligt.


 
Ta även den vita lite fram intill på ögonlocket. Typ en tredje del.


 
Sedan tar vi pennsidan nr.2. Och det är i detta fall den svarta sidan som är lite vassare.
Den tar vi och målar direkt på globlinjen och fransrade.
Måla på hela ögonlocket och möt den vita färgen vita.
Tänk på att sudda mjukt där du möter den vita. Var försiktig om du använder
 fingrarna för att sudda.


 
Som ni ser har jag målat över globlinjen lite granna, och upp mot brynet.
Jag drar även ett streck under ögat (men inte hela vägen fram).
Sedan ser ni att det blir väldigt skarpt runt. Därför tar vi fram nr.1 sidan igen
och målar lite runt kanterna för att mjuka upp. Och det gör du
till du fått den formen du vill på sotningen.
Så mina damer och herrar, detta var den berömda ”smokey eye effect”.
Må bäst, så hörs vi!


 


Kommentarer
Postat av: Alexandra

WOOOOW! gorgeus <3

2011-01-24 @ 18:42:33
URL: http://alexandras.nu
Postat av: Anastasia Beckman

Skitsnyggt! Älskar sotiga ögön

2011-01-24 @ 19:30:24
URL: http://anastasiabeckman.devote.se
Postat av: sara:)

tack så mycket för att du visade :)

2011-01-24 @ 20:04:29
Postat av: nataly

D va så lite såååå, Sara ;)

hoppas att det kommer till någon nytta!

2011-01-24 @ 21:40:47
Postat av: Vanesa

Du gjorde det riktigt bra gumman , men detta resultat kommer inte alla lyckas med . Har sett flera som har testat den där och du , utan att överdriva, var den enda som lyckades med ett snyggt resultat !! Bäst är duu :D

2011-01-24 @ 23:58:00
URL: http://makeupbyv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


 Namn: Itxis Nataly Lopez
 Födelsedag: 18 januari
 Bor: Stockholm (Vårberg)
 Civilstatus: I ett förhållande
 Jobb : Kicks, frilansare
 Utbildad : Makeup artist

Intressen: skönhet,djur och natur. Har ett speciellt öga för hundar.

Min blogg inriktar sig mest inom skönhet (make up & hår). Men hela mitt liv handlar inte enbart om makeup, så ni kommer även att kunna läsa annat.Mina tankar i koder kommer alltid att hamna i bloggen och ni är välkomna att följa med som gäster i min vardag.

Kontakt:
[email protected]