Vi tänker olika..

2010-12-13 - 12:11:57
Tänk efter. om DISSAR STORT!!:

Pälsindustrin kommer inte att försvinna, försvinner den ifrån Sverige så kommer den att flytta till mindre reglerade länder och där kan vi prata om djurtortyr.

Päls är från ett DJUR och inte från en människa. I naturen råder djungens-lag och människan står över djuret.


Svar:
Rätta mig om jag missförstått dig, MEN.. Att pälsindustrin är värre i mindre reglerande länder är jag fullt medveten om. Men det är ingen anledning att säga att det är okej i Sverige. Minkar föds i fångenskap och får aldrig en chans att leva. Och så har det aldrig fungerat i djungelns lag! Djuren har ingen moral. Men det har den människan som vill (moral).

Det finns en massa ondskefulla grejer som sker runt om i världen. Som aldrig kommer att försvinna. Ska vi tycka att dom är ”OKI” för det? Eller ska vi tycka att det är okej här i Sverige för att det sker i en högre grad i andra länder.. Menar du att vi gör det onda mindre plågsamt, så att det är typ ett sätt att samtidigt tänka på stackars krabaterna? Tänk efter..


Kommentarer
Postat av: Gabrielle

Vilken idiot. Jag håller med dig. Skulle aldrig köpa päls.

2010-12-13 @ 14:49:56
URL: http://www.twentytwototwo.blogspot.com/
Postat av: Norea

VILKEN IDIOT! Håller helt med dig! Det är såå synd om minkarna :( Skulle aldrig kunna tänka mig att köpa en päls... kanske för att jag är vegetarian...

2010-12-14 @ 07:26:35
URL: http://noreea.blogg.se/
Postat av: Denise - mamma till Kevin

Nej ursh.

Hellre går jag naken än att sätta på mig dom där sötnosarna. :(



Allvarligt, förbjud skiten och låt djuren leva ett värdigt liv som dom föddes till att göra.

2010-12-15 @ 23:46:53
URL: http://blogg.mama.nu/kevinsmamma
Postat av: frida

Håller med dig totalt!! Uscha, jag mår sjukt illa av bilden åvan, jag hatar djurplågeri, är vegetarian bara för att jag inte klarar av att äta när jag vet vad de kommer ifrån, sedan så säger jag inte att andra ska bli de ba för de, men päls fattar jag nt hur man kan köpa, min mamma köpte lossas päls en gång o jag fick damp för att jag ser de som att man vill att de ska se ut som att man går runt med ett djur på sig?? o om folk ser en så ser de ju de som ett mode o då köper de ju äkta?? nej , ucsh o fy, bort från oss!!

2010-12-16 @ 02:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


 Namn: Itxis Nataly Lopez
 Födelsedag: 18 januari
 Bor: Stockholm (Vårberg)
 Civilstatus: I ett förhållande
 Jobb : Kicks, frilansare
 Utbildad : Makeup artist

Intressen: skönhet,djur och natur. Har ett speciellt öga för hundar.

Min blogg inriktar sig mest inom skönhet (make up & hår). Men hela mitt liv handlar inte enbart om makeup, så ni kommer även att kunna läsa annat.Mina tankar i koder kommer alltid att hamna i bloggen och ni är välkomna att följa med som gäster i min vardag.

Kontakt:
[email protected]