Så applicerar jag min bas.

2011-01-21 - 17:31:44

Detta är en fråga som börjar bli dags att besvaras. En bra bas är ju i grund och botten det viktigaste. Men nu visar jag så gott jag kan med bilder och text. Om ni inte förstår får ni fråga. No problemas, jag svarar!
Men ni får också ta hänsyn till att ”DU” kanske inte ska satsa på samma foundation som jag använder, då jag har fet hy och du kanske torr. Så där gäller att hitta rätta produkter för "just dig", Jag kommer endast att visa hur du ör stegvis och varför. Så, hoppas ni hänger med i svängarna!!



Denna concealer mix heter ”cover all mix” och är från makeup store.
Den finns för både mörk- och ljus hy.
Det första jag gör är att lägga concealer runt ögonen,
och då tar jag utav den som är lite rosa i tonen.
Den rosa färgen neutraliserar dom mörka (blå) ringar under ögonen.
Jag brukar inte behöva blanda ut den med den ljusa färgen.
Men är du ljus i hyn så kommer du förmodligen att behöva göra det.
Här ser du hur du kan applicera din concealer:
http://natalylopezz.blogg.se/2010/october/sa-applicerar-jag-concealer.html#comment
Appliceras med en cocealer borste (syntet).



Sedan tar jag utav den grön-tonade färgen och applicerar på
blemmor / röda partier. Den gröna färgen neutraliserar det röda.
Har du finnar eller blir du bara lätt röd är detta en super duper grej!
Appliceras med en concealer borste (syntet).



Nu är det dags att dra på med foundation.
Och det gör du bäst med en foundation pensel (syntet).
Varför pensel och varför syntet?
-Jo, det är ett hygieniskt alternativ då allt flytande + bakterier = sant.
Bakterierna älskar svampar, så svamp säger jag till er, engångs bruk.
Sedan ska ni veta att svampen gärna suger åt sig mycket av drivmedel (foundatin).
Men en syntet pensel gör inte det. Pröva att applicera din foundation med en svamp
på halva ansiktet och en pensel på andra halvan, så ska du få se på skillnad.
Så mitt råd här är följande, om du använder svamp när du applicerar din foundation
och tycker att du vill ha en mer täckande så byt inte foundation. Utan byt ut svampen.

Välj rätt foundation efter din hudtyp och färg!



När min foundation är klar vill jag fixera den. Det gör jag bäst med ett transparent löspuder.
Jag tar en lite större puderborste och lägger ett tunt lager på T-zonen där jag blir bäst glansig.
Men jag vill även lägga på lite granna över kinderna tills jag känner
med baksidan av ett finger att det är torrt. Varför transparent löspuder?
-Jo, jag kan gärna bära mycket smink men jag vill fortfarande att det ska se
så naturligt ut som möjligt. Puder använder jag enbart för att fixera.
Ett transparent löspuder är mycket tunnare och har ingen färg.
Och jag vill gärna inte bli mörkare i hela ansiktet än hals. Välj rätt puder.



Bland det sista väljer jag ett rouge.
Och hur man applicerar rouget finns många sätt, därför tänkte jag göra
ett eget inlägg för just det. Men här har jag valt en kompakt och sneklippt pensel,
och det har jag gjort för att verkligen markera.
Hade jag velat ha lite mer rosiga fräscha kinder så skulle jag ha valt en luftigare pensel.
Hur väljer jag rätt rouge?
Mitt bästa råd är att du väljer ett rouge som lyfter din makeup och inte tar över den.



Sist men inte minst, den berömda highlightern!
Jag har valt att använda mig utav en krämig / flytande highlighter produkt.
Men det funkar kanon bra med en ljus ögonskugga.
Jag applicerar highlighter bäst med fingrarna, under brynet och ner strax
ovanpå högsta punkten på kindbenet.




Här har ni min bas, hoppas att detta inlägg kommer till någon nytta.
Har ni frågor så är ni välkomna med dom. Sedan vill jag att ni observerar
att jag inte stoppar fingrarna eller penseln direkt i concealer, foundation eller highlightern.
Jag brukar t
a ut en klick med baksidan av penseln och lägg den på baksidan av handen.
Sedan jobbar jag direkt därifrån på huden.
Ha en trevlig helg gott folk!!


Kommentarer
Postat av: Anastasia Beckman

Du gör så välgjorda inlägg!

Kika in på mina senaste! Kraam

2011-01-21 @ 20:10:05
URL: http://anastasiabeckman.devote.se
Postat av: anna

hejsan, vart köper du din highlighter?

mvh anna

2011-09-29 @ 22:48:05
URL: http://annaalgotsson.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


 Namn: Itxis Nataly Lopez
 Födelsedag: 18 januari
 Bor: Stockholm (Vårberg)
 Civilstatus: I ett förhållande
 Jobb : Kicks, frilansare
 Utbildad : Makeup artist

Intressen: skönhet,djur och natur. Har ett speciellt öga för hundar.

Min blogg inriktar sig mest inom skönhet (make up & hår). Men hela mitt liv handlar inte enbart om makeup, så ni kommer även att kunna läsa annat.Mina tankar i koder kommer alltid att hamna i bloggen och ni är välkomna att följa med som gäster i min vardag.

Kontakt:
[email protected]