Svar på fråga. (lägga skugga)

2010-11-23 - 00:33:31

Ett flertal har frågat om jag kan visa hur jag lägger min ögonskugga. Nu mina damer och herrar tänkte jag ge det ett försök. Men det där med att videoblogga blir nog inte av. Det är inte riktigt min grej. Kanske i framtiden. Men inte på ett tag.
Jag vill att ni ska veta att det finns en massa sätt att lägga skuggan på. Idag visar jag ett av dem. Om det funkar och ni gillar det, blir det självklart fler!


Här har ni dem fyra färgerna vi kommer att jobba med under denna makeup.
nr.1 är den mörkaste längst ut till höger.
nr.2 är den mörkblåa.
nr.3 är den ljusblå.
nr.4 är den ljusaste.



1.Det första jag gör är att jag lägger en primer på hela ögonlocket. Men var noga med att det inte blir för mycket. För då sätter det sig i veck och din make upp blir en enda röra.
OBS!
Under ögonen har jag lagt lite löspuder. En bra grej att göra för att inte förstöra makeupen ifall det faller massa skugga ner på kinderna.


2.På ögonlocket vill jag ha mycket färg. Detta har ni säkert hört förut, men jag vill ”mätta” primern. Den ska bli torr med hjälp av skuggorna. Så för detta tar jag en pensel som är lite av dem hårdare, en tät pensel. Jag tar av den näst mörkaste skuggan (nr.2). Lägger den längst utifrån ögonlocket på en 1/3 av ögat.


3.
Jag håller fortfarande i den hårda penseln. Nu tar jag mellan skuggan (nr.3). Lägger den lite i mitten och jobbar in den på den mörka (nr.2).


4.
Som ni ser är hårdingen fortfarande med mig. Men nu tar vi den ljusa skuggan (nr.4), den lägger jag längst inifrån ögat och ut en bit på mellan skuggan. Alltså (nr3).


5.
Sista gången jag använder mig utav den hårda penseln. Och då markerar jag lite lätt vid globlinjen med den mörkaste skuggan (nr.1). För att sedan sota ut den.


6.
Nu kommer en ny pensel in i bilden, och den är mjuk (luftig). Med hjälp av denna pensel sotar jag ut lite lätt från globlinjen. Jag lägger självklart till mer skugga om det behövs.
Sota ut ordentligt, inga skarpa kanter! Lite slarv ser ni på bilden. Men jag vet att ni förstår!!!


7.
I detta fall tar jag en svart kajal under ögat som jag sedan sotar ut. Jag lägger även lite utav den sista skuggan under (nr.1).


8.
Slutligen tar jag en ljus ögonskugga under brynet. En vit kajal som eyeliner (innanför fransraden). Och sist men inte minst, mascara!

RESULTAT!




LYCKA TILL!!


Kommentarer
Postat av: pump it up Sweat it out

bra tips!! =)

2010-11-23 @ 12:37:35
URL: http://pumpitupsweatitout.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Gumman!! vart håller du hus? :) har messat dig i 3 dar nu :p

2010-11-23 @ 13:08:12
URL: http://alexandras.nu
Postat av: Alexandra

Ska verkligen testa det där!!! det blev skitsnyggt och du e grym på att förklara!! :D

2010-11-23 @ 14:21:14
URL: http://alexandras.nu
Postat av: Sabine

I like :D

2010-11-23 @ 16:51:26
URL: http://enibas.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Ahaaa okejj då förstår jag :) Jag har inte fått sminket än.. får det om ca 14 dar.. aa jag vet det är därför du och jag ska ut och shoppa så vi kan köpa lite annat skojj till mig :) du vet ju vad man ska ha och lite sånt :)

2010-11-23 @ 21:31:47
URL: http://alexandras.nu
Postat av: Alexandra

När skulle det passa dig att åka till skhlm centrum och kolla lite?? fredag?? Ajustee! om du och gasho inte har nånting för er i helgen så undra jag ifall ni skulle vilja gå till den chilenska restaurangen och äta :p

2010-11-23 @ 21:33:12
URL: http://alexandras.nu
Postat av: emelie

alltså dina ögonbryn jag älskar de hur göru :D

2010-11-24 @ 23:35:41
Postat av: nataly

Tack Emelie!

Jag har faktist för länge sen börjat använda mallar. Det ger resultat.. sedan håller man bara formen.. oo fyller i när det behövs;)

2010-11-25 @ 10:49:14
Postat av: Susanna&Sofia

Riktigt bra tutorial, och ett snyggt resultat! Bra jobbat :)

2010-11-27 @ 15:58:41
URL: http://smakeup.blogg.se/
Postat av: Malleh

Tack så hemskt mycket! :D



Jag provade och det blev sjukt snyggt och bra. :)



fortsätt gärna att lägga ut sånna här inlägg :)

2010-11-28 @ 16:55:32
URL: http://etunaflickorna.blogg.se/
Postat av: Emilia

Kan du inte göra fler såna inlägg för de är faktiskt intressant :P

2010-11-29 @ 19:41:35
Postat av: nataly

Hallå Emilia!

Självklart kommer det mer sånt;)

2010-11-30 @ 00:59:31
Postat av: sminker äger

feet snygg jag älskar din smink :D

2010-12-01 @ 17:40:30
Postat av: nataly

Tack såå mkt!!!

2010-12-01 @ 22:13:32
Postat av: matilda

Va använder du när du fyller i dina ögonbryn? Ser riktigt bra ut.

2010-12-03 @ 23:52:51
URL: http://manderssons.devote.se/
Postat av: Sandraåslund

så jävla snyggt! det där ska jag tänka på till nästa gång jag ska ut på fest!

BTW skit snygg blogg!

kram

2010-12-14 @ 01:24:02
URL: http://sandrablomgrenn.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


 Namn: Itxis Nataly Lopez
 Födelsedag: 18 januari
 Bor: Stockholm (Vårberg)
 Civilstatus: I ett förhållande
 Jobb : Kicks, frilansare
 Utbildad : Makeup artist

Intressen: skönhet,djur och natur. Har ett speciellt öga för hundar.

Min blogg inriktar sig mest inom skönhet (make up & hår). Men hela mitt liv handlar inte enbart om makeup, så ni kommer även att kunna läsa annat.Mina tankar i koder kommer alltid att hamna i bloggen och ni är välkomna att följa med som gäster i min vardag.

Kontakt:
[email protected]