Forma ditt ansikte med "smog"

2012-02-12 - 22:56:09

Nu ser jag, att jag har fått ett par ”länk” alternativ. Och jag väljer min första imorgon, men sen som sagt
kör jag varje dag. Så nu har jag ett par dagar paxade! Grymt, att ni tog för er tjejer!!
Men idag tänkte jag visa er hur jag formar mitt nakna ansikte. Hur det kan se ut från BÖRJAN TILL SLUT.
Fast på ett enkelt sätt. Ni kommer att förstå, när ni följer bilderna. Såå häng på!!

1. 
Ett naket ansikte är i detta fall, ett ansikte utan skulptur. Alltså ett platt ansikte. Jag bär på denna bild concealer, foundation och puder. Fast det jag gör i nästa steg är att forma mitt ansikte, med hjälp av en skugga. Skuggan jag som jag jobbar med, heter ”smog” och är från make up store.




2.Jag lägger denna skugga på en matt och torr bas, alltså efter pudret. Och detta är för att få ett så jämnt resultat som möjligt. Jag lägger den under kindbenet, för att forma. I likhet av en hockey klubba i formen. Men detta är väldigt individuellt, ansiktsformerna är ju väldigt olika varandras. Så pröva dig fram.Att bära en shading kan oxo vara ett alternativ om man inte vill ha rouge. Fastän dom inte alls gör samma jobb.Om ni kikar på catwalken, bär man ofta en markerad shading med starka läppar. Eller helt neutrala läppar. Men jag känner att jag får göra ett eget inlägg om denna historia.




3.
Jag lägger även en markerad globlinje i detta fall. Mer som en skugga. Snyggt och enkelt!
Här har jag en mörk-brun skugga.



4. I nästa steg, tar jag ett rouge. För att bringa lite energi till ansiktet. Jag har tagit ett kallt och väldigt rosigt rouge. För tänk alltid hur det kommer att bli i kombination med dom andra produkterna du bär. Och i detta fall blir detta kalla rouge ganska varmt i kombination med shadingen.




5. sist men inte minst, en maksara på det hela. Och ett snyggt naturligt läppstift på det!
Detta är en simpel makeup, som är den mest användbara om ni frågar mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


 Namn: Itxis Nataly Lopez
 Födelsedag: 18 januari
 Bor: Stockholm (Vårberg)
 Civilstatus: I ett förhållande
 Jobb : Kicks, frilansare
 Utbildad : Makeup artist

Intressen: skönhet,djur och natur. Har ett speciellt öga för hundar.

Min blogg inriktar sig mest inom skönhet (make up & hår). Men hela mitt liv handlar inte enbart om makeup, så ni kommer även att kunna läsa annat.Mina tankar i koder kommer alltid att hamna i bloggen och ni är välkomna att följa med som gäster i min vardag.

Kontakt:
[email protected]