En ängel utan vingar på mitt jobb idag!

2011-11-23 - 21:41:07

Jag går in i personal rummet och klär på mig varmt, skulle luncha med min chef.
När jag är på väg o lämna butiken så ser jag en kund som alltid har med sig en fin överraskning.
Jag vänder tillbax utan att blinka, för att möta min underbara stamkund, i
mina civilkläder (vi har två in/ut-gångar).
Och ni förstår inte hur glad jag blir utav denna kund och hennes hund.
Den här voven gör min dag varje gång, hon är ett lyckorus för mig.
Hon exploderar och hoppar över hela mig samtidigt som hon låter som en liten gris.
Jag bara älskar henne. Överallt i butiken följer hon efter mig, när matte ska handla.
Första gången vi träffades var hon väldigt liten, jag minns henne för det var väldigt speciellt.
Hon va så söt, men framför allt ville hon fram till mig.
Hon drog ägaren mot mig och till slut säger ägaren.. att hunden vill fram till mig, men hon vet inte varför.
Och det ena ledde till det andra. Jag hjälpte denna trevliga kvinna samtidigt som jag sitter på huk, med halva
hunden på mitt knä. Innan jag visste av det, så låg lilla vonen och snarkade på mitt knä.
Och ägaren ber om ursäkt och säger att hon inte vet varför hon blivit så konstig.
Hon påstår att hunden måste gilla mig, och jag påstår att ”hundar” är mirakel.
Jag måste säga att den människa som aldrig känt på djurens kärlek. Har nog aldrig känt på äkta kärlek.
Så sjukt, en lojal vän in i det sista och älskar dig precis för den du är. Jag beundrar hur gud skapar.
Dom tre orden som människor har svårt att hålla.. lojalitet, kärlek &respekt.
Hunden har dom alla!!




Kommentarer
Postat av: Vanesa

Naaw sån sötis !! :)

2011-11-23 @ 23:25:33
URL: http://makeupbyv.blogg.se/
Postat av: Beatrice Pettersson & Otto

Kul med en Bostonterrier, de är inte så vanliga :) Har en själv :P Kolla bloggen får du se busen Otto

2011-12-05 @ 14:01:22
URL: http://www.lillaotto.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


 Namn: Itxis Nataly Lopez
 Födelsedag: 18 januari
 Bor: Stockholm (Vårberg)
 Civilstatus: I ett förhållande
 Jobb : Kicks, frilansare
 Utbildad : Makeup artist

Intressen: skönhet,djur och natur. Har ett speciellt öga för hundar.

Min blogg inriktar sig mest inom skönhet (make up & hår). Men hela mitt liv handlar inte enbart om makeup, så ni kommer även att kunna läsa annat.Mina tankar i koder kommer alltid att hamna i bloggen och ni är välkomna att följa med som gäster i min vardag.

Kontakt:
[email protected]