Dagens makeup -Maybelline!

2011-11-24 - 11:01:12

Idag har jag lagt en snygg kombination utav grönt & guld på ögonlocket.
Jag tycker verkligen att dessa skuggor är prisvärda.
Dom kostar under 150kr, men återkommer med exakt pris.
Min färg heter 540 Green Gold, och på läpparna har jag en läppenna från make up store (something borrowed). På läppennan har jag ett transparant gloss.
Ta även en mörkare skugga vid globlinjen för att få en mer intensivt och jobbad look!
Jag har valt eb färg från make up store som heter SPRUCE.
Den är verkligen jätte snygg grön mixat i mörka kombinatiner! 



Kommentarer
Postat av: sanna

hej kan du skriva mer om hur man highlihtar och produkter,



tack

2011-11-24 @ 15:00:42
Postat av: jasmin

vad har du för va har du för nagellack och läppstift på bilden på biokväll?

2011-11-24 @ 19:57:36
Postat av: Nataly

Hej Jasmin, nagellacket är från MaxFactor. Den heter Mini Nail Polish 8 Diva Violet. Kostar ca 59kr.

Vad jag haft på läpparna är inget stift, utan ett läppglans från Make up store. Den heter "bay".



MVH Nataly

2011-11-24 @ 21:14:11
Postat av: Anonym

2011-11-24 @ 21:23:08
Postat av: jasmin

mixid liquid är dersamma som blend and fix om man vill blanda till läpparna md en skugga

2011-11-24 @ 22:04:39
Postat av: Nataly

Nej, mixid liquid blir hårt och därför inte lika bra på läpparna som blend & fix. Liquid är bättre till eyeliner.



2011-11-24 @ 22:32:03
Postat av: jasmin

tusen tack för så dnsbbt svar grym är du!älskar dina sminkningar!!!!

2011-11-24 @ 22:55:02
Postat av: jasmin

okej ej samma som eyeprimer heller då va?vad kan man använda blend and fix till förutom läpparna

2011-11-24 @ 22:58:37
Postat av: Nataly

Tack Jasmin!

Blend N Fix är en multi produkt och du kan använda den lite hur som. Du kan ha den på huden för att sedan trycka på glitter (så sitter det). Du kan blanda fram färg till läpparna med pigment. Samt metallic skuggor och kräm rouge. Du kan ha det till precis vad som helst.

Du kan oxo med en ljus skimmer skugga blanda fram en snygg krämig ljus reflekterande highlighter.

Jaaa, du kan helt enkelt gå loss med den!

2011-11-25 @ 09:43:47
Postat av: jasmin

okej vad grymt får köpa in en sådan då:)tusen tack!

älskar dina sminkningar är roliga påhittiga ej tråkiga,gillar det med att man blandar färger hur som helst brukar även göra det roligare och finare!

2011-11-25 @ 19:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


 Namn: Itxis Nataly Lopez
 Födelsedag: 18 januari
 Bor: Stockholm (Vårberg)
 Civilstatus: I ett förhållande
 Jobb : Kicks, frilansare
 Utbildad : Makeup artist

Intressen: skönhet,djur och natur. Har ett speciellt öga för hundar.

Min blogg inriktar sig mest inom skönhet (make up & hår). Men hela mitt liv handlar inte enbart om makeup, så ni kommer även att kunna läsa annat.Mina tankar i koder kommer alltid att hamna i bloggen och ni är välkomna att följa med som gäster i min vardag.

Kontakt:
[email protected]