Svar på fråga. (hårspray)

2011-02-21 - 16:11:30

Amanda fråga:
Hej Nataly jag använder hårspray ofta och köper alltid fel.
Hur köper jag rätt hårspray??

Svar:
Hej Amanda, hårspray- misstaget har vi nog alla gjort ett par gånger.
Jag har alltid två sorts hårspray hemma, hård & mjuk -spray. Men hur väljer du rätt?
Du kan börja med att fundera vad du vill ha sprayen till.
Är det för att bygga en frisyr, eller ska du fixera den?
Den mjuka sprayen använder du för att ”jobba / formar” -frisyren.
Du kan ha den i håret när du fönar, tuperar och lägger upp det.
Varför använder du mjukspary till detta..?
Jo för att du alltid ska kunna ha möjligheten att göra om frisyren om det blir fel.
Det kan du inte med hårdspray, men däremot använder du den när du blivit klar med din frisyr.
Hårdspayen är det bästa att avsluta en frisyr med, för att fixera. När jag är klar med en håruppsättning tar jag i med hårdsprayen för att platta till alla små står som sticker upp hej vilt, samt för hållbarhetens skull.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


 Namn: Itxis Nataly Lopez
 Födelsedag: 18 januari
 Bor: Stockholm (Vårberg)
 Civilstatus: I ett förhållande
 Jobb : Kicks, frilansare
 Utbildad : Makeup artist

Intressen: skönhet,djur och natur. Har ett speciellt öga för hundar.

Min blogg inriktar sig mest inom skönhet (make up & hår). Men hela mitt liv handlar inte enbart om makeup, så ni kommer även att kunna läsa annat.Mina tankar i koder kommer alltid att hamna i bloggen och ni är välkomna att följa med som gäster i min vardag.

Kontakt:
[email protected]