Så fixar ni Idas nyårs makeup!

2011-12-15 - 11:56:00

Innan ni startar med detta vill jag säga att jag inte lagt basen.
De lönar sig o lägga efter, ni kommer ändå att ha massa glitter i ansiktet.
Och en tejprulle behöver ni till hands!


 
Börja med att fylla i runt ögonen med en svart kajal penna. Uppe och nere.
Var noga med att fylla i frans raden uppe, så att det inte blir några vita luckor.
Jag har använt Lancome s kajal penna nr.01 Noir

 
Ta valfritt glitter och mixa färgerna i något lite djupare.
Jag har valt rött och guld.
 Mitt glitter är från panduro.

 
Sedan tar du något som heter High Tech Lighter som är en highlighter produkt i kräm form.
Denna använder du med en syntet pensel. Du lägger denna produkt endast där du vill att glittret ska festa.
I detta fall på ögonlocket. Du hittar denna produkt på makeup store och färgen heter asteroid.

  
Viktat att du TRYCKER fast glittret på ögonlocket, så att det sitter som berg.
Du ska mätta din primer som du har under. I detta fall Highlighter produkten. '
Och lägg endast på ögonlocket.

 
Det är nästan omöjligt att undvika att glittret faller ner på kinderna.
Därför rekommenderar jag att ha en tejp rulle tillgänglig.
Du trycker lite försiktigt med tejp biten mot kinden, så att allt glitter som du vill få bort fastnar på tejpen.
Detta får du upprepa ett par gånger innan du lägger på basen.

 
Ta en svart skugga och en ganska tunn pensel för att markera globlinjen.
Och detta gör du bäst när ögat är öppet.

 
Sedan tar du en mjuk och helst rund pensel. Och denna ska vara ren,
du ska bara sota ut den svarta markerade globlinjen.
Min pensel är från Mary Kay.

 
Lägg även med en sned skuren pensel, lite svart ögonskugga under ögat samt i eyeliner linjen.
Och detta gör du för att få en balans med all skugga uppe.
Samt för att den svarta eyelinern i ögat ska sitta hela kvällen.
Det är som att lägga puder på foundation. Man fixerar.

 
Till denna makeup väljer jag att lägga på en tjock eyelner.
Och jag använder mig utav Cake Eyeliner från Makeup store.

 

Efter eyelinern lägger jag på mina lösfransar, Och dom är från Makeup store o heter PEAK OVER.
Och glöm inte lägga en ljus skugga under brynet, i mitt fall: Muffin.
Sedan maskara, och läppar. Jag har lagt på med en läppenna för att hålla det matt.
Den är också från Makeup store och heter RUSSIAN matt.
Och sist men inte minst mina damer, på med basen!
Så lycka till nu, och är det något som är otydligt får ni skriva till mig, kram Natta!



Som ni ser har jag lagt lite rött glitter på fransarna, blir jätte snyggt!!!


Kommentarer
Postat av: ida - konst

bra tutorial :) !

Saknar vissa produkter så kommer få improvisera lite men de ska nog bli super ^^

2011-12-15 @ 13:08:29
URL: http://myblueworld.blogg.se/
Postat av: jasmin

kommer det n[n kl'ning upp ida_

mitt tangentbord br[kar med mig kan ej skriva vissa bokst'ver

2011-12-15 @ 16:54:42
Postat av: Nathalie

Hejhej!



Jag såg att du för ett tag sedan la in ett inlägg där du hade någon produkt som skulle förlänga dina ögonfransar, lash revival treatment eller någonting sådant men har hört att om man sätter på ricinolja på ögonfransarna ska det också hjälpa..vet du om det stämmer att de växer snabbare?

2011-12-15 @ 17:20:13
Postat av: Nathalie

Hej igen hade en annan fråga jag glömde ta i den förra kommentaren.



Jag ÄLSKAR långa ögonfransar men vill helst inte använda lösögonfransar.

Har provat ett x antal olika mascaror. Vill inte att den ska bli klumpig om man drar på fransarna flera gånger eller att fransarna fastnar med varandra, den bästa jag använt hitills är Loreal- volume million lashes men vet du någon som är ÄNNU BÄTTRE med ännu mer volym ??

2011-12-15 @ 17:24:18
Postat av: Emma

Är glittret från panduro inte farligt för ögonen?

2011-12-17 @ 12:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


 Namn: Itxis Nataly Lopez
 Födelsedag: 18 januari
 Bor: Stockholm (Vårberg)
 Civilstatus: I ett förhållande
 Jobb : Kicks, frilansare
 Utbildad : Makeup artist

Intressen: skönhet,djur och natur. Har ett speciellt öga för hundar.

Min blogg inriktar sig mest inom skönhet (make up & hår). Men hela mitt liv handlar inte enbart om makeup, så ni kommer även att kunna läsa annat.Mina tankar i koder kommer alltid att hamna i bloggen och ni är välkomna att följa med som gäster i min vardag.

Kontakt:
[email protected]