Dramatisk sotning!!

2011-04-08 - 02:22:30

Nu känner jag att det är dags att visa hur jag fixar mig en sotning.
För fler än en har frågat efter ett sådant inlägg, senast fick jag ett mail idag.
Men ni verkar vilja se o lära olika varianter utav sotningar. Men idag tänkte jag visa en
dramatisk inför helgen!! Men efter denna lovar jag ”Ebba” att fixa ett till inlägg med en
vardaglig sotning. Men nu tycker jag att vi sätter igång,
och som vanligt får ni fråga om ni inte förstår något.

  
Börjar med att grunda på ögonlocket med en mjuk svart kajal penna.
Börja längst frans kanten och arbeta upp mot globlinjen vid yttre ögonvrån.

 
Sedan tar du en lagom mjuk pensel och tonar ut kajalen lite granna.
Se till att du får kajalen mjuk fördelat över hela ögonlocket,
och tona sedan lite lätt uppåt och utåt.

 
 
Och nu är det dags att dra in ögonskuggorna, jag börjar med en matt svart
(och detta är en svart skugga som jag rekommenderar starkt! Clarins nr.03 totally black.
Det finns
ingen bättre att sota ögonen med!!) Men hur som helst, så tar ni lite lätt
med skugga på penseln, och TRYCKER sedan på det över kajalpennans område.
På så sätt blir den mättat och du får en jämn och färg stark yta.

 
Måla även med kajal pennan under frans raden och i (eyeliner).

 
Ta en ganska platt pensel med lite skugga på, och mjuka upp kajalen under frans raden

 
Jag väljer också att applicera en lila färg lite in på den svarta, bara för att få en
maximal dramatisk look!! Va noga med att tona in dom i varandra ordentligt.
(välj en valfri färg)

 
Att använda rätt penslar är en viktig del för bästa makeup resultat.
För att applicera highlighter och tona ut vid globlinjen, väljer jag en mjuk rund borste.

 
Highlightern lägger jag under brynet och tonar ner en bit mot globlinjen.
Applicera även highlighter längst inne i ögonvrån och jobba ihop det med det
mörka på ögonlocket. Glöm inte heller att applicera den ljusa ögonskuggan
på undre frans kanten längst ögonvrån.

  
Sist men inte minst, tona upp och ut vid gloglinjen för att forma en snygg dramatisk sotning.
Och detta gör du bäst med en rund och mjuk pensel!

  
Nu är vi klara här, och jag hoppas att detta inlägg kommer till någon nytta.  
Sov gott, och så hörs vi imorgon!!!


Kommentarer
Postat av: Destiny

sv ; sjukt snygg sminkning! Jag lämna min pojkvän igår är lite deppig men det var nog bäst för oss båda. Tack för att du bidrog med ett bra råd <3

2011-04-08 @ 12:20:32
URL: http://lowoncrack.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jättefint, älskar läpparna också : )

2011-04-08 @ 13:31:20
URL: http://sanoh92.bloggplatsen.se
Postat av: Carro - C.LUNDSTROM

Grymt! Jag brukar försöka få till en snygg sotning ibland men det blir mest kaos och släpper, haha. Så vad bra att du tipsa om att man ska grunda med en kajal först, istället för att lägga ögonskuggan direkt på ögonlocket. Bra tips! Ska jag absolut testa, tack:)

2011-04-08 @ 15:30:06
URL: http://clundstrom.webblogg.se/
Postat av: LINDAVIOLA!

Bra guide, är sämst på att sminka mig, men ädnå :D.

2011-04-08 @ 19:17:13
URL: http://lindaviola.blogg.se/
Postat av: Ida

Oj vilket bra inlägg :)

2011-04-08 @ 23:33:16
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Snygg sminkning ! :)

2011-04-09 @ 08:01:42
URL: http://nathalielund.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack! Jätte fin blogg du har med :)

2011-04-09 @ 14:20:07
Postat av: M E R E I

- snyggt!

2011-04-09 @ 17:49:00
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


 Namn: Itxis Nataly Lopez
 Födelsedag: 18 januari
 Bor: Stockholm (Vårberg)
 Civilstatus: I ett förhållande
 Jobb : Kicks, frilansare
 Utbildad : Makeup artist

Intressen: skönhet,djur och natur. Har ett speciellt öga för hundar.

Min blogg inriktar sig mest inom skönhet (make up & hår). Men hela mitt liv handlar inte enbart om makeup, så ni kommer även att kunna läsa annat.Mina tankar i koder kommer alltid att hamna i bloggen och ni är välkomna att följa med som gäster i min vardag.

Kontakt:
[email protected]