Så applicerar jag concealer.

2010-10-29 - 12:06:12

concealer är mitt första steg när jag startar en makeup. Här har ni min applikation steg för steg

1. Lägg en mängd concealer under ögat.


2. Jobba ut concealern. Strax underögat, vid fransraden och en bit ner på kinden/kindbenet.


3
.När jag känner mig nöjd är nästa steg foundation. Det jag gör då är att jag jobbar ihop min foundatin så att ränderna efter concealern försvinner. Dock jobbar jag inte fondationen över hela ytan jag lagt concealer på. Jag utnyttjar concealerns ljusa ton vid kindbenet som en highlighter.(OBS! jag visar inte på bilden hur jag applicerar foundation, så ni vet.) 


Tips:
Fråga:
Jag tycker inte att concealer hjälper så mkt mot mina mörka ringar, vad kan jag göra?
Svar: En concealer dämpar mörka ringar men den neutraliserar inte dem. Eftersom mörka ringar går lite åt det blå hållet kan du blanda i en skvätt orange läppstift för att neutralisera dem.
Hoppas det kommer till någon hjälp!

 


Kommentarer
Postat av: natiie

heter oxå nataly :)

2010-10-29 @ 13:59:44
URL: http://natiie.blogg.se/
Postat av: natiie

heter oxå nataly :)

2010-10-29 @ 13:59:45
URL: http://natiie.blogg.se/
Postat av: Anonym

applicerar du concealern innan foundationen?!

2010-11-02 @ 07:59:29
Postat av: Nataly

Hej anonym, ja det gör jag. Startar makeup:en med concealer.

2010-11-02 @ 17:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


 Namn: Itxis Nataly Lopez
 Födelsedag: 18 januari
 Bor: Stockholm (Vårberg)
 Civilstatus: I ett förhållande
 Jobb : Kicks, frilansare
 Utbildad : Makeup artist

Intressen: skönhet,djur och natur. Har ett speciellt öga för hundar.

Min blogg inriktar sig mest inom skönhet (make up & hår). Men hela mitt liv handlar inte enbart om makeup, så ni kommer även att kunna läsa annat.Mina tankar i koder kommer alltid att hamna i bloggen och ni är välkomna att följa med som gäster i min vardag.

Kontakt:
[email protected]