Svar på fråga. (fästa glitter)

2010-12-28 - 23:56:39

Hej Camilla, svarar på din fråga genom ett inlägg. Så får du samtidigt se vad jag använder mig utav. Jag använder inte franslim för att fästa glitter på ögonlocket. Har aldrig provat, så vet ej hur det blir. Men kanske går det, eftersom att många franslim löses upp utav vattenfast remover. Men jag kan inte tänka mig att det är någon ”HIT”. Men men.. så här gör jag.

FÖRSTA ALTERNATIV 


Denna skuggning har jag fuskat fram. Mycket enkelt! Så här gör du:


Ni som följer min blogg vet att jag i tidigare inlägg nämnt att jag använder något som heter ”high tech lighter” som primer. Jag använder dom neutrala / ljusa under skuggorna. Men sedan har jag såna som denna, som heter ”space” och är heltäckande i svart färg till exempel.
Jag använder den istället för ögonskugga om jag har bråttom eller vill fästa glitter på det. Eftersom den är lite klibbig blir det perfekt!


Du lägger denna ”high tech lighter” där du vill fästa glittret. Jag har endast lagt den på ögonlocket, precis där jag vill ha glittret. Sedan har jag jobbat med en svart matt skugga vid globlinjen.
Så det ni gör, är att ni smeter ut färgen och sedan med rena fingrar eller pensel trycker ni glittret på primern tills den är mätt!




ANDRA ALTERNATIV


Andra grejen jag brukar göra när jag vill ha glitter på torr ögonskugga, är att blanda ut glittret med en skvätt "gel" liknande grej som heter ”blend & fix”.



Och när du har blandat färdigt, är det klart för att försiktigt utan att förstöra skuggningen läggas på ögonlocket. (viktigt att ha primer under skuggan för bästa resultat när du jobbar med denna produkt)

så mina vänner, hoppas att jag har visat er något som kommer till nytta för er!


Kommentarer
Postat av: mikaela

kan inte du lägga in en smink video hur du sminkar dig ? Du sminkar dig jätte fint :)

2010-12-29 @ 00:37:29
URL: http://mikaelawiik.devote.se
Postat av: Sofia Hjertquist

Hej igen!

Jag läste igenom ditt inlägg och det är sjukt bra tips!

Jag är inte jätteinsatt i smink och du kanske redan visste detta tipset jag kommer ge dig, men i alla fall, detta tips har jag, om att få fast löst glitter snyggt på ögonlocken:

Väldigt enkelt, du använder dig utav ett läppstift som är väldigt ljusrosa eller så nära hudfärgen som möjligt. Sen använder du en sminkborste till att applicera på det stället som du format med läppstiftet. Det fastnar asbra och håller hur länge som helst!

Detta använder man ofta på dansuppvisningar/danstävlingar osv (:



Hoppas du uppskattar tipset!

Jul & nyårskram till dig!



ps. Jag har sagt det innan, men säger det igen;

Du är sjukt duktig på att sminka & styla hår! ^^

2010-12-29 @ 01:18:29
URL: http://www.sofiahjertquist.bloggplatsen.se
Postat av: johanna

hejhej, jag gillar verkligen din smak!!

Verkligen!

kolla gärna min blogg och släng en kommetar"

tack =)

2010-12-29 @ 09:35:16
URL: http://jollybee.blogg.se/
Postat av: nataly

Svar: Jätte bra tips;) Jag vet att det funkar, för att jag har provat med det som primer. Denna ”high tech lighter” är som ett läppstift i konsistensen, fast maffigare. Det enda man ska passa sig för med läppstift på ögonen är parfymerat då man kan reagera om man är känslig. Men det stämmer d du säger;)

2010-12-29 @ 09:54:02
Postat av: camilla

TUSENTACK FINA NATALY!!!!!!!! jag ska springatill makeup store och köpa en blend & fix



kram kram kram

2010-12-29 @ 10:23:49
Postat av: diidoo

hej vad fin och bra blogg du har checka gärna in min blogg och kommentera gärna

2010-12-29 @ 18:18:39
URL: http://mylifemystyle.bloggplatsen.se
Postat av: Sara Bjram

Hejsan!



Jag älskar din blogg, och du är den ända bloggerskan som har bruna ögon som mina!:) riktigt glad över det, för då kan jag få tips om vad som passar mig :) Så tack så mkt!



jag har en fråga; vet du vart man kan få tag på en bra och billig primer? :)



tack! // sara Bjram

Postat av: maja

Vad coolt!! Häftig blogg. Hur gör du lösögonfransarna??

2010-12-29 @ 21:54:53
URL: http://rosafebruari.bloggplatsen.se
Postat av: maja

Vad coolt!! Häftig blogg. Hur gör du lösögonfransarna??

2010-12-29 @ 21:56:08
URL: http://rosafebruari.bloggplatsen.se
Postat av: Siolia

Så jäkla snyggt! Härliga tips här på din blogg ju :P

2010-12-29 @ 22:30:50
URL: http://siolia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


 Namn: Itxis Nataly Lopez
 Födelsedag: 18 januari
 Bor: Stockholm (Vårberg)
 Civilstatus: I ett förhållande
 Jobb : Kicks, frilansare
 Utbildad : Makeup artist

Intressen: skönhet,djur och natur. Har ett speciellt öga för hundar.

Min blogg inriktar sig mest inom skönhet (make up & hår). Men hela mitt liv handlar inte enbart om makeup, så ni kommer även att kunna läsa annat.Mina tankar i koder kommer alltid att hamna i bloggen och ni är välkomna att följa med som gäster i min vardag.

Kontakt:
[email protected]