Därför "JA" till primer!

2010-12-27 - 18:21:25

På handen har jag dragit två sträck med ögonskugga. Skillnaden är den att sträcket på höger sida av varje hand bär en primer under. Och ni ser vilken skillnad det är, med och utan primer. Jag ska förklara för er varför jag tycker att ni ska skaffa er en primer.

Därför:
Den fixerar ögonmakeupen
Den gör att ögonmakeupen sitter fint hela dagen
Den förstärker skuggans pigment
Den jämnar ut ögonlockets färg (Då bör du tänka på att primern ska vara lite beige i tonen)

Att tänka på:

När du väljer din primer bör du välja efter dina behov. Vad är viktigast för dig? Är du ojämn på ögonlocken? Då ska du som sagt ha en beige tonad.
Har du fin linjer? Bör du fråga efter en som fyller- slätar ut, osv. 
Men vilken primer du än väljer att använda är mitt bästa råd att aldrig ta mer än du behöver. Annars blir det disco på ögonlocken. Det kan bli rena motsatt effekt, att det istället sätter sig i vecken och ögonskuggan inte mättar primer då den blir klibbig och ej hållbar.




Må bäst gott folk!!


Kommentarer
Postat av: Marika

wow vilka sminkningar. Riktigt snygga du har verkligen talang:)

2010-12-27 @ 20:10:29
URL: http://mrslehegarat.bloggplatsen.se/
Postat av: MaryCaroline

Bra där! :) Själv har jag börjat mixa lite hit och dit bara för att testa olika resultat :)

2010-12-28 @ 15:21:16
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


 Namn: Itxis Nataly Lopez
 Födelsedag: 18 januari
 Bor: Stockholm (Vårberg)
 Civilstatus: I ett förhållande
 Jobb : Kicks, frilansare
 Utbildad : Makeup artist

Intressen: skönhet,djur och natur. Har ett speciellt öga för hundar.

Min blogg inriktar sig mest inom skönhet (make up & hår). Men hela mitt liv handlar inte enbart om makeup, så ni kommer även att kunna läsa annat.Mina tankar i koder kommer alltid att hamna i bloggen och ni är välkomna att följa med som gäster i min vardag.

Kontakt:
[email protected]